Download Borang

PERHATIAN!!!!!!!!
Kepada Sesiapa yang berminat untuk menjadi ahli PLPM sila dapatkan borang PLPM disini :

Sabtu, Mei 23, 2009

7 KUPANG ADA HIKMAH PADANYA WALAUPUN NILAINYA KECIL...




Pada tahun 2003 kami
sama-tingkatan lima. paham paham la dah tingkatan lima mst nak amik SPM. pada
tahun tu aka ada krisis kewangan. hidup aku jadi xtentu arah, makan xcukup, tido
x cukup pendek kata semua x cukuplah. Tapi aku ada kawan yang ckup prihatin ngn
sahabat2.



Pada suatu hari, aku tinggai sorang kat umah nadwah sbb penghuni yang lain semua balik sbb cuti tapi aku x balik sbb aku keja waktu tu untuk menampung hidup. duit dalam poket aku hanya ada sekupang. aku asyik minum air paip ja sampai naik kembong perut. lapaq Allah saja yang tahu. oleh kerana aku terlalu lapaq aku pun tidoq la untuk enahan lapaq aku. belum aku sempat lena aku dengar bunyi moto, aku kata dalam hati aku ni macam bunyi kapcai KAB (moto yang banyak berjasa dalam Nadwah), lalu aku pun pi la buka. aku tgk betui Fitri yang mai. fitri mai atas sbb dia tau aku dok sorang2 kat Nadwah. Perkataan pertama yang keluar dari mulut Fitri ialah "hang makan dak lagi" aku jawab dak lagi.


fitri pun faham keadaan aku waktu tu. lalu dia kata dalam poket aku ada la seringgit utk buh minyak moto satgi tapi xpalah hang pakailah minyak moto aku pun blh sampai lagi kat umah aku tu. aku x buh minyak pun xpa. lalu dia kata jom pi beli lauk. dia bawak aku pi beli lauk kat masjid Ghufran.
aku hanya guna 7 kupang ja untuk beli sambal ikan bilis.
Pastu aku balik umah masak nasi. bila dah siap aku ajak la fitri makan dengan aku tapi bila aku ajak dia kata " x pa hang makan lah aku dah makan" aku tau dia pun lapaq juga tapi sbb menjaga sahabat dia x makan. dia tgk ja.

Itulah hubungan yang dibina di Nadwah. Tima kasih buat Fitri yang banyak membantu dan beri dorongan unuk tabah dalam krisis kewangan aku. Inilah yang dikatakan sahabat. Fitri Jasamu ku kenang
exmadias 2002-2003
abdul hadi bin hassan
(dah kawin dah)

0 ulasan:

About This Blog

About This Blog

  © exmadias.blogspot.com created by mann_muslimz 2009

Kembali ke ATAS